ר' יעקב קנייבסקי: "אני מרגיש שסבא כאן איתנו בבחירות האלה"

    אייל ראובן No Comments on ר' יעקב קנייבסקי: "אני מרגיש שסבא כאן איתנו בבחירות האלה"

    נכדו של מרן שר התורה סיפר ל'קול חי': "הייתה אצלו דריכות מאוד מיוחדת ביום הזה שלא אופיינית לו כלל. תמיד לא עניין אותו דבר חוץ מלימוד תורה. אבל בנושא הזה הוא היה מתעניין ומעורב בדברים שלא האמנו שזה הוא עצמו. באחת הפעמים שהוא קם משנת הצהריים הקצרה שלו ושאל 'נו מה קורה, יודעים כבר אם הציבור מגיע?' זה היה כל כך לא אופייני לו"

    צילום: c live
    15:00
    12.05.24
    מנחם טוקר No Comments on "למה אתם מסיעים שב"חים": בעלי האמבולנס התקשו לענות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכה הגורלית: נכדו ומשמשו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, הרב יעקב קנייבסקי סיפר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), על ימי הבחירות שבהם ליווה את סבו הגדול. "אני זכיתי ללוות את סבא פעמים רבות כשהלך להצביע. הייתה אצלו דריכות מאוד מיוחדת ביום הזה שלא אופיינית לו כלל. תמיד לא עניין אותו דבר חוץ מלימוד תורה. אבל בנושא הזה הוא היה מתעניין ומעורב בדברים שלא האמנו שזה הוא עצמו. זה היה נשמע אדם אחר. אני זוכר באחת הפעמים שהוא קם משנת הצהריים הקצרה שלו ושאל נו מה קורה, יודעים כבר אם הציבור מגיע? זה היה כל כך לא אופייני לו וראו כמה שזה לא פוליטיקה אצלו", סיפר הנכד.

    "היה כינוס בבני ברק שלא היה לו כוח לצאת, אבל אחרי שעה הוא החליט ללכת לכנס בחיפה. הוא עשה את זה באמת ממקום של שליחות עצומה". הרב קנייבסקי שיתף בתחושתו האישית: "נכון שהוא לא נמצא איתנו, אבל במערכה הנוכחית אני מרגיש שהוא כאן כי הוא בירך ופעל והתפלל על זה כל יום. הייתה לו תפילה מיוחדת שהוא חיבר שתקום כאן ממשלה שדואגת לאידישקייט. זו מערכה שהוא דיבר עליה בלי סוף".

    עוד המשיך וסיפר הנכד: "הוא אף פעם לא שאל כמה הם קיבלו. גם כשהיה פילוגים ומחלוקות. אלא רק כמה אנחנו וכמה אצלנו הלכו להצביע. כמה אנשים, פחות היה חשוב לו מספר המנדטים. היה חשוב לו הקידוש ה' שכל אחד הולך להצביע".

    "נכנס אליו פעם נכדו של אחד מגדולי הנטורי קרתא בדורות הקודמים ואמר לו איך אני יכול לשמוע לך ולהצביע אם סבא שלי נלחם בזה בכל כוחו. סבא ענה לו 'אני אומר לך שאם סבא שלך – שהיה מגדולי הלוחמים נגד ההצבעה – היה חי איתנו היום הוא היה אומר לך להצביע, כי זה השתנה לגמרי ואנחנו במערכה הרבה יותר גורלית. זה לא מה שהיה פעם".

    "אנחנו הולכים לקלפי ושמים את הפתק הזה כדי להגיד לקב"ה אנחנו בנים שלך, אנחנו חיילים שלך", הדגיש הרב קנייבסקי.

    לסיום הוא סיפר: "התפללנו הבוקר איפה שהרב היה מתפלל והרגשנו בחוש שהוא נמצא איתנו. ראיתי ישועות מעל הטבע אצל אנשים שהוא בירך אותם ביום הזה".



    0 תגובות